Klinkt wel heel pretentieus ↑, haha. Wilde gewoon deze mooie foto gebruiken die ik IJsland maakte vorig jaar.

Eigenlijk kan ik niets leukers bedenken dan een nieuwe stad of ander land ontdekken. Reizen is echt iets wat ik héél graag doe. Als het aan mij lag (en niet aan mijn portemonnee), dan was ik iedere dag op reis. Camera mee, reisgenoot mee (liefst m’n vriend) en gewoon maar al die nieuwe indrukken laten binnenkomen. Ik denk dat het ook wel eens een verslaving zou kunnen zijn… het is maar goed dat ik niet rijk ben, haha. Begrijp me niet verkeerd, thuiskomen is ook heerlijk, maar als ik denk aan al het moois wat er verder nog te zien of bezoeken is, dan ga ik het liefst morgen weer weg!

Ik ben nog nooit heel erg ver weggeweest (ik denk dat IJsland het verste weg was), dus een doorgewinterde reiziger zou ik mezelf niet noemen. Zo heb ik Azië nog nooit gezien, of de Verenigde Staten, en ik heb ook nog nooit gebackpackt bijvoorbeeld. Wil ik ooit nog wel eens doen, maar eigenlijk hebben tot nu toe altijd andere dingen voorrang gehad. Want ook al ben ik niet zo ver weggeweest: ik heb toch al best wel veel leuke plaatsen gezien! Sommige bestemmingen en reisjes heb ik vastgelegd op mijn blog en dat vind ik zelf misschien wel het leukste aan bloggen, dat ik dat nu allemaal terug kan lezen. Sommige reisjes was ik gewoon al vergeten (jeetje, dat klinkt verwend) en het is echt leuk om in een soort tijdmachine te stappen en de foto’s terug te kijken en er dan gewoon weer even helemaal te zijn.

Inmiddels ben ik echt wel weer toe aan een reisje (vooral aan zon!), maar staat er helaas nog niets op de planning… Dus ik dacht: dan maar even in mijn archieven duiken en op die manier even weg. Hier dus even een overzicht van mijn reisblogjes die ik hier op ashleylynn.nl online heb staan. Sommige zijn wat uitgebreider dan anderen, maar wie weet komen ze nog van pas!

IJsland

Vorig jaar oktober/november bracht ik door op IJsland! Mijn vriend studeerde daar voor een semester en ik ging natuurlijk bij hem op bezoek. We hebben in die 2,5 week een groot deel van het eiland verkend en echt zoveel prachtige dingen gezien. Absoluut mijn mooiste reis tot nu toe! ✔ Klik hier voor de blogposts.

Frankfurt

Frankfurt stond niet op mijn “see before I die” lijst, maar achteraf gezien ben ik heel blij dat we de stad hebben bezocht. Ons enige doel was het graf bezoeken van Adorno (een filosoof wiens werk J. aan het onderzoeken was voor zijn bachelorscriptie) en verder hebben we vooral veel rondgelopen. Het was heerlijk weer, dus dat kon prima! ✔ Klik hier voor de blogpost.

Tallinn

Tijdens mijn uitwisseling in Zweden bracht ik, naast Lapland (waar ik helaas niets over geschreven heb), ook een bezoek aan de Etse hoofdstad Tallinn. Klein, maar fijn! ✔ Klik hier voor de blogpost.

Newcastle

De Britse stad Newcastle is vooral heel geschikt als je van winkelen houdt. Het was niet echt het doel van onze reis (het leek ons gewoon leuk om eens met de boot weg te gaan), maar ongemerkt hebben we vooral veel geshopt. Deze post bestaat vooral uit wat sfeerbeelden. ✔ Klik hier voor de blogpost.

Zeeland

Vroeger vond ik het soms best jammer dat mijn familie aan de andere kant van Nederland woonde, maar ik ben het na al die jaren wel gaan waarderen. Naar Zeeland gaan voelt áltijd als vakantie en toen ik vorig jaar september op bezoek ging heb ik Breskens dan ook eens als toerist proberen bekijken. ✔ Klik hier voor de blogpost.

Malmö

In 2012 studeerde ik voor een halfjaar in het zuiden van Zweden (Lund om precies te zijn). De stad Malmö ligt vrijwel om de hoek. Een kwartiertje met de trein en je bent er al! In dat halfjaar ben ik er dan ook meerdere keren geweest, want ondanks het wat ruwe karakter van de industriestad, is er ook genoeg leuks te zien. Deze post schreef ik na een heel winters bezoek (onze vingers vroren er bijna af). ✔ Klik hier voor de blogpost.

Zweden

Deze vakantie was zó heerlijk… niet alleen hadden we prachtig weer, maar ook waren we in mijn favoriete land Zweden. De eerste week zaten we in een huisje op het Zweedse platteland en daarna brachten we drie dagen door in Stockholm. Als ik daar aan terug denk krijg ik echt zo’n warm magisch gevoel (dat klinkt cheesy ja, maar ik kan er niets aan doen!). Ik schreef ook een blogpost met Stockholm tips, misschien heb je er er iets aan! ✔ Klik hier voor de blogposts: 1 & 2.

Ok, het wordt echt tijd om weer een stedentrip te boeken, haha. Mijn zusje gaat eind dit jaar misschien voor een paar maanden naar Oslo, dus als dat doorgaat, dan gaan we daar sowieso naar toe om haar op te zoeken! Nu al zin in, vooral na alle foto’s en verhalen van Marlou.

Heb jij al iets in de planning staan? Of een tip, vooral voor betaalbare accommodatie? Altijd welkom! :)