Groot Brittannië (2017)

De zomervakantie staat voor de deur en dus leek dit me wel het geschikte moment om eindelijk eens mijn vakantiefoto’s van vorig jaar uit te zoeken. Beter laat dan nooit, toch? Het gaat met mijn nieuwe laptop en bewerkingssoftware ook ZOVEEL sneller! Dan is die enorme berg met foto’s niet zo’n obstakel meer. Goed, maar ik zal doorgaan met m’n verhaal.

Vorig jaar augustus gingen we eens niet naar Zweden (verrassing!), maar reisden we een stukje door Groot Brittannië. Na wat autopech en een ferry later, gingen we uiteindelijk aan land bij Harwich. Waar we binnen tien minuten weer stil stonden en we geholpen werden door een hele leuke man van de Britse ANWB en naar een plaatselijke garage werden gesleept. Daar slaakten de monteurs bewonderende kreten, want zo’n autootje hadden ze al lang niet meer gezien en ze vonden het prachtig. Achteraf kan ik er goed om lachen, maar ik eerlijk zeggen dat dit een erg stressvol begin van de vakantie was, haha. Maar we hebben het overleefd, de auto gelukkig ook (hoera!) en uiteindelijk hebben we hele leuke dagen gehad.

Toen we eenmaal op pad waren kwamen we ‘s avonds aan in The Lake District en mijn hart gaat weer een beetje huilen als ik denk aan hoe mooi het daar was. De streek die we daarop bezochten, Schotland, was minstens zo mooi. WAUW! We hebben weinig zon gezien, maar dat vond ik niet eens zo erg. Het was vaak genoeg droog om toch nog leuke dingen te ondernemen. (Stiekem heb ik ook één kerstliedje gedraaid toen we weer eens in heel druilerig weer waren beland tijdens een autorit en ik moest denken aan onze reis op IJsland- die maakten we namelijk ooit in oktober).

In deze post wil ik wat losse plaatjes van onze reis delen! ♥

We begonnen onze reis in The Lake District, waar we via AirBnB een huis hadden gehuurd voor twee nachten. We verbleven in Cockermouth, een leuk plaatsje met schattige cafeetjes en gekleurde huizen.

Onderweg tijdens de autoritten moesten we natuurlijk even stoppen om foto’s te maken.

Koffie drinken bij een lokale bakkerij in een dorpje in de buurt.

Ook brachten we een bezoek aan de havenplaats Whitehaven. We haalden Fish & Chips (echt NIET lekker, maar even goed ging het er wel in tijdens de regen) en aten het op met uitzicht over zee. Ze hadden hier ook een paar goede charityshops waar ik goede boekenkoopjes heb gescoord <3

In Schotland verbleven we in het schattige plaatsje Crieff.

Niet ver van ons huisje was er een prachtige wandeling.

Ook reden we een dag de Schotse Hooglanden in. Zoals je kunt zien was het erg grauw, maar af en toe kwam de zon erdoor, wat zorgde voor nog dramatischere uitzichten.

We hebben vooral heel veel gewandeld, wat we sowieso altijd al leuk vinden, maar wat met deze uitzichten al helemaal geen straf was.

Wandelen door Edinburgh.

We deden dus ook een dagje Edinburgh. Daar beklommen we Arthur’s Seat, bezochten we boekenwinkeltjes en verkenden we de stad door vooral veel te rond te lopen zonder kaart.

Op onze laatste dag in Schotland besloten we deze kasteeltuin te bezoeken. Het kasteel zelf was dicht, maar de tuinen er omheen waren echt prachtig. Helemaal Jane Austen proof ;)

Onze reis sloten we af in Wivenhoe, een pittoresk plaatsje vlakbij Harwich, zodat we de volgende ochtend de boot weer op tijd konden halen.

We hebben, ondanks het wat lastige begin en de vele regen, echt een heerlijke vakantie gehad in de UK! Ik word weer helemaal nostalgisch nu ik deze foto’s zie en nu heb ik NOG meer zin in onze komende vakantie. Drie keer raden waar de reis dit jaar naartoe gaat…. juist, toch weer naar Zweden! We hebben het daar gewoon altijd heerlijk naar ons zin, dus ik vermoed dat het dit jaar niet veel anders gaat zijn.

Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om mee te kijken naar de vakantiefoto’s!
Liefs,
Ash

This entry was posted in travel. Bookmark the permalink.

10 Responses to Groot Brittannië (2017)

1. Leonie says:

Zuuuuulke fijne foto’s, en zo Engels! Heerlijk, ik krijg gelijk weer UK-kriebels. Dank je wel!

Ashley

Haha, dat had ik bij jouw Zweden foto’s!!

2. Eline says:

Jemig, wat een prachtige foto’s, zo sfeervol!

Thanks Eline!

3. Hester says:

Dat grauwe weerhoudt mij er echt van om naar Groot Brittanië te gaan, maar als je daar minder problemen mee hebt of juist van houdt is het volgens mij een droombestemming. Die uitzichten sowieso, wauw!

4. Elisa says:

Dankjewel dat je deze foto’s alsnog hebt gedeeld. Wat super leuk om te kunnen bekijken! Je maakt altijd zulke mooie foto’s

Dankjewel!! :)

5. Laura Vonk says:

Wow heerlijke sfeervolle foto’s! Vooral die met de mist en het uitzicht met de bergen vind ik prachtig.

Thanks Laura!

6. Daan says:

Dat ziet er super chill uit!